2017. szeptember 4., hétfő

"Az igazság szép dolog, jó dolog, de akinek hatalma van, nem szorul rá” - mondá az iskolaigazgató

Nehezen tűröm az igazságtalanságokat.

Én is alig látok szemüveg nélkül, tudják is mindahányan, hogy szemüveges vagyok.
Már itt dolgoztam újfent (az nagy gyes lejárta után), amikor kénytelen voltam új szemüveget csináltatni, mert a régi már semmire nem volt jó. Csináltattam magamnak egyet.
Ma reggel a kolléganőm mutatta az új szemüvegét, nagyon csinos darab. Elújságolta, hogy az alalfőnök elintézte neki, hogy kifizesse a cég az okulárét. Ennek megfelelően máris céges számlát kért az optikából. Neki miért jár? Másnak miért nem? Vagyunk többen ezzel a problémával. A kolléganőt nagyon szeretem (kit nem?), nem rá vagyok irigy, legyen neki ingyen szemüvege. Egyszerűen a tényt nem tudom megemészteni, hogy valakinek jár, valakinek nem. Szemüvegről beszélek, nem menő okostelefonról vagy céges autóról. Egyszerűen itt ülünk alsó hangon 8 órát a munkahelyen, a monitor előtt, műfényben, és akkor van, akinek jár szemüveg, van, akinek nem.
Jó, tudom, a világ sosem volt igazságos, kár ezen pattogni. (Engem akkor is dühít.)

A másik téma túl hosszú, nem akarok Noé bárkájáról mesélni, de van egy kolléganő, aki történetesen a főnök babája, és most elvonult betegszabira sok hónapja, és olyanokat posztol a facebookon, hogy kirándulgat, pálinkázgat a barinőkkel, éttermecskébe jár... Hát bazz'. Persze, fogjam be a számat, mert ettől még lehet beteg, de igazából olyan a szituáció, hogy tudom, nem beteg, csak megteheti, hogy nem jár be dolgozni, úgyis megcsinálja helyette valaki más.
Mindezt úgy, hogy én már őt egyszer letöröltem az ismerőseim közül a híres social networkről, de addig fifikázott és csűrte a dolgokat, hogy visszajelölt és várta, hogy én is visszajelöljem. Én meg befosi alak vagyok, így most haverom a fb-on, és basszameg', végig kell néznem, hogy betegszabcsi alatt bulikázik.  Beszarás. És akkor így legyen a munkamorál kimaxolva. Pfff.

Az, hogy mire költi a cégvezetés a pénzét privát szórakozásra, semmi közöm, azon nem rugózom. De azért itt vannak az egyebek. Azokon pattogok.

Mondjuk én is hülye vagyok, hogy ezt ölbe tett kézzel nézem végig.

10 megjegyzés:

  1. https://www.eutax.hu/dolgozoi-szemuvegterites-szabalyai/

    https://net.jogtar.hu/jr/gen/hjegy_doc.cgi?docid=99900050.eum


    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Úgy néz ki, érdemes lenne kérni egy randevút az utemorvostól... Köszi a linkeket!!! Köszi a törődést!!! :)

      Törlés
  2. Szép linkek. A kisebb cégeket pont nem érdekli. Bezzegét valószínűleg nem.
    Edit

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Edit, vajon te az én személyes ismerősöm Edit vagy? Rólad mindig ő jut eszembe, mindig átsugárzott a jósága az írásain.
      :)

      Törlés
    2. sok kisebb cég működik azon a szürke mezsgyén, hogy maguktól nem adják, mert úgy vannak vele, hogy úgysem ismerik a dolgozók a szabályozást, nem fog nekik hiányozni - de ha valaki kéri, adják, mert a nyílt jogsértést már nem akarják felvállalni - sztem rosszabbul nem lehet ebből kijönni, mint hogy max. ezután sem kapsz szemüveget - de hátha meg igen

      Törlés
    3. teszek egy próbát! legalább a lencsét kicseréltetem olvasó-monitorosra, mert most csak olvasó, így viszont meghülyülök, ha a monitort is kell néznem és a papírt is.

      Törlés
    4. Anno kis cegnel kaptam. Csak hogy javitsam a statisztikat meg a pesszimista hozzaallast :))

      Törlés
  3. A problemat nem oldja meg, de lehet a face-n unfollowolni a kolleganot. Ismerosok maradtok, o nem tudja, neked viszont nem tolja az arcodba a rendszer a bulikazasait.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Ez lenne a legokosabb dolog tőlem. De vajon kíváncsi (pletykaéhes) vagyok vagy okos? :0

      Törlés
  4. Nem, nem az ismerős Edit vagyok, csak egy talpon maradni akaró, aki élvezettel olvas téged. Köszi a jóság sugárzást :) (mivel nincs idézőjelben,így még kedvesebb)
    Edit

    VálaszTörlés

A robot kikapcsolva.